esemény
PLAY UTOPIA, a Tankísérlet (nyilvános záróesemény) | László Gergely (Tehnica Schweiz), Váradi Emese, Major Virág | OFF-Biennálé 2017

megnyitó | 2017. október 15. 12:00

web | https://offbiennale.hu/hu/prog...

cím | Karinthy Frigyes Gimnázium (1183 Budapest, Thököly utca 7.)

Térkép

A Tanközlöny diákokból, művészekből és tanárokból álló csapata 2017 őszén egy társadalom (re)modellező játékot szervez.

Ha rajtad múlna, milyen legyen a társadalom, te hogyan szerveznéd meg? Hogyan szeretnél élni, tanulni, dolgozni, döntéseket hozni? Milyen elvek mozgatnák és merre haladna az ideális társadalom?

Effajta kérdések mentén invitál kétnapos együttgondolkodásra, játékra, utópiák megalkotására, közös tanulásra a Tanközlöny. A játék során csoportokban alternatív társadalmi modelleket kell létrehozni, és változó feltételek, váratlan kihívások mellett fenntartani ezeket. A kétnapos esemény dokumentációja és tapasztalatai a 2018-as Tanközlönyben összegződnek majd, melynek témája a társadalmi utópiák kérdése lesz.

A Tankísérlet zártkörű, a részvétel feltételeiről ezen a linken értesülhet.

A program nyilvános prezentációval és közös értékeléssel zárul.

A Tanközlönyről

A Tanközlöny művészeti oktatási program kísérleti jelleggel indult 2015-ben a Karinthy Frigyes Gimnáziumban a tranzit.hu Művészek az iskolában c. felhívása nyomán. A projekt alapvetően Célestine Freinet (1896–1966) francia reformpedagógus oktatási alapelveiből táplálkozik. Freinet a demokratikus oktatási berendezkedést, az önálló, illetve a közös kutatást szorgalmazta: diákok és tanárok egyenrangú félként közösen állították össze az oktatási anyagot. Fontos szerep jutott az iskolai nyomdának, ahol újságok és könyvek készültek, nagyrészt diákok rajzaiból és írásaiból.

A Tanközlöny projekt erre a szellemi alapra építve az iskolai nyomda gondolatát eleveníti fel. Évről évre olyan alternatív tankönyvet készítenek a diákokkal, melynek témájáról minden program elején maguk a diákok döntenek. A konferencia a harmadik év témájának felütése lesz. Lehetőséget, időt és teret biztosítanak a diákoknak, hogy beleszólhassanak abba, hogy mit szeretnének tanulni. Önállóan kutathatnak, közösségben dolgozhatnak, megélhetik a kreativitásukat és tanulhatnak egymástól.

Jótanács

Ne elégedjen meg az artKomm levelek olvasásával! Az ikOn weboldalán sokkal több információt talál az eseményekről.