Losonczy István a legélesebben kérdez rá a valós képsík és a fiktív térmélység festői viszonyrendszerére. Mint a lemezjátszó hangszedője a mikrobarázdában, a nyúlenyvvel edzett vászon szövését tűecsettel követve, magas minőségű, különlegesen soványra hígítható olajalapozóval festek fel egyszerű fehér zebracsíkokat, fokozottan ügyelve arra, hogy a festékrétegek a lehető legvékonyabbak legyenek, belesimuljanak a hordozójukba, mintha eleve, anyagában képeznék részét annak.
A peremlét szociológiai fogalomból Erdélyi kezén festészeti metafórává válik, a festészet mint gesztus, a festészet mint akció a valódi képmező peremén, élén nyilatkozik meg, az él lesz érzékivé, mintha Jackson Pollock kikúszna a partvonalra… (élbenjárás)…
A keret éppen nem izolál és véd, ahogy Reinhard „követeli”, hanem elszabadul, az élre törekszik és „önhatalmúlag” művészetté, pontosabban plasztikus festészetté válik. Sőt: vetett árnyéka révén, vagyis az él (a tárgy) mögött keletkező sötétebb térség rajzosságával immateriális kinetikát képez meg (ismét csak: élbenjárás), az állandóság és a véletlen pillanatnyiság dialektikájában. Úgy rémlik, megsejtettem a jelenség lényegét, mert – mint nemrég olvastam a festőtől –, „Munkáim első szemrevételezésre nagy kiterjedésű, homogén, neutrális, különböző tónusú szürke táblafelületek.”
Buszjárat indul a megnyitóra.
Indulás: Budapest, Szent Gellért tér (Kelenhegyi út és Műegyetem rkp. sarok) 15.30h, vissza 20h.
Létszámtól függően a részvételi díj 2000 és 3400 forint között mozog. Kérjük, legkésőbb csütörtök délig írjon a megnyito.paks@gmail.com címre, és jelentkezését visszaigazoljuk. Amennyiben nem éri el a jelentkezők száma a megfelelő mennyiséget, akkor ez esetben a buszjáratot sajnálattal töröljük, amelyről csütörtök éjfélig értesítést küldünk.
Köszönettel: A kiállító művészek