esemény
Ébredések, avagy az asszony tragédiája – elektroakusztikus koncert a MűvészetMalomban | Riederauer Richárd, Bodrogi Éva, Bojta Zsuzsanna, Pétery Melinda, Dmitrij Kavarga | Ferenczy Múzeumi Centrum

megnyitó | 2019. augusztus 31. 19:30

web | http://www.artcapital.hu/ebred...

cím | MűvészetMalom, déli szárny, Szentendre, Bogdányi utca 32.

Térkép

Bolcsó Bálint és Riederauer Richárd zeneszerzők elektroakusztikus koncertje Bodrogi Éva és Bojta Zsuzsanna énekművészek és Pétery Melinda táncművész közreműködésével Dmitrij Kavarga Anyag és Test. Mérgező antropocentrizmus című kiállításán.

A két énekesnő a magyar és a nemzetközi kortárs zenei élet meghatározó szereplőjeként közös koncertjén most az elektroakusztikus stílusban komponáló zeneszerző-társaival indul izgalmas zenei útra. Két erős női karakter: Purcell Dido királynő-alakjának és a csodálatos Lesznai Anna képzőművész bőrébe bújva énekelnek, Riederauer Richárd és Bolcsó Bálint élő elektronikus zenei kíséretével.
A két ősbemutató címe: Bolcsó Bálint: Tündérvárás és Riederauer-Purcell: A királynő álma.

A Moszkvában élő alkotó az úgynevezett poszthumán művészet emblematikus képviselője. 1988 óta rendszeres résztvevője nemzetközi kiállításoknak és fesztiváloknak. Monumentális, ugyanakkor részletgazdag, polimer anyagokból, esetenként 3D nyomtatással készült szobrai, reliefjei mellett főként kinetikus, mozgó szerkezeteket és interaktív installációkat készít, mozgóképekkel, hangfelvételekkel egészítve ki azokat. Alkotásai a tudomány, művészet és technológia szintézisén alapulnak, létrehozásukban gyakran mérnökökkel, programozókkal dolgozik együtt.

Első magyarországi tárlatának fókuszában a Mérgező antropocentrizmus című sorozat áll, amely az emberi populáció kiszolgáltatottságát, a fizikai test és a tudat változását tematizálja. Az emberiség – Kavarga értelmezésében – hamarosan megtagadja biológiai énjét, elválik fizikai testétől. Ám ez a különleges művészeti projekt nem pusztán az emberi és nem emberi közötti összefüggéseket kutatja, nem pusztán az organikus természet és a geometrikus technológia oppozíciójában mutatja fel a populáció változását, hanem mindenekelőtt az embert a világ középpontjává és végső céljává tevő antropocentrikus felfogás krízisében. Plexi hengerben, hasábban felhalmozott vagy esetenként önálló formává összeálló tárgyakat látunk, olyan hulladékokat és saját világukat túlélő anyagokat, amelyek egyfajta folyamként hömpölyögnek egy ingoványos, posztapokaliptikus tájban. A művész által a helyszínen installált tárlat egy poszthumán vízió nyomasztó világába vezeti be a látogatót.

Jótanács

Az ikOn artKomm levelek nem mindenben helyettesítik a postai meghívókat, de az ikOn használatával intézményenként átlagosan 4 havonta sprólható meg annyi papír, amennyi egy fa életét jelent(het)i.