esemény
Nyitott Műterem #07 - Keresztesi Botond | Keresztesi Botond | Trafó Galéria

kurátor | Miklósvölgyi Zsolt

megnyitó | 2021. január 21. 21:00

web | https://www.facebook.com/Trafo...

a kiállítás bezárása | 2021. január 21.

A Trafó Kortárs Művészetek Háza e-Trafó elnevezésű online programsorozata minden hétköznapra digitális platformokon elérhető programokat kínál; többek között live seteket, online táncórákat, webinarokat, beszélgetéseket és speciális online előadásokat. A programsorozat része a Trafó Galéria online műteremlátogatás-sorozata, melynek keretében minden csütörtökön 21 órától kurátorok és szakírók kalauzolásával nyerhetünk betekintést egy-egy képzőművész műtermébe, és ismerhetjük meg legfrissebb műveiket és terveiket.

A sorozat hetedik eseményén, január 21-én Keresztesi Botond budapesti műtermébe látogatunk el Miklósvölgyi Zsolt szerkesztő, kritikus, a Technologie und das Unheimliche és a Hungarofuturista mozgalom társalapítója, a Café Bábel folyóirat szerkesztője vezetésével.

A beszélgetést a Trafó Galéria Facebook-oldalán élőben lehet követni, az online műteremlátogatás végén pedig ugyanitt várjuk a kérdéseket.

A sorozat további alkalmai:

2021.01.28. 21:00 Katarina Šević | beszélgetőtárs: Somogyi Hajnalka

2021.02.04. 21:00 Keresztes Zsófia | beszélgetőtárs: Zsikla Mónika

2021.02.11. 21:00 Rita Ackermann | beszélgetőtárs: Mélyi József

2021.02.18. 21:00 Gerhes Gábor | beszélgetőtárs: Nagy Gergely

Keresztesi Botond munkái elsősorban a figurális alapokon nyugvó festészet médiumához köthetők - képeinek kiindulópontját jellemzően mindennapi, ikonikus használati vagy dísztárgyakról készült, interneten talált vagy saját készítésű fotók jelentik. Keresztesi festményein kollázsszerűen olvadnak egymásba különféle művészet-, grafika- és designtörténeti referenciahálók, idők, síkok és terek. Egyes munkái a korai magyar avantgárd festészetéhez és a negyvenes évek plakátművészetéhez kapcsolhatók vizuálisan, más alkotásainál a nyolcvanas évek tárgykultúrája, popkultúrája és az időszak reklámjainak vizualitása köszön vissza. Keresztesi vásznain lazán megférnek egymás mellett Magritte és de Chirico metafizikus minimalizmussal átitatott figurális idézetei; a trecento tájképfestészetet referáló képstruktúrák, antik szobortorzók, Henry Moore, vagy Brancusi alkotásai.

Keresztesi számára ezen túl fontos viszonyítási pont a számítógép virtuális felületeinek látványa, a stock-fotók, a különféle filterek vagy a 3D-renderelés effektjei. Sajátos, szürrealitásba hajló, meglepő képzettársításokkal operáló formanyelve tárgyak és szimbólumok vizsgálatán keresztül fejt vissza a múltból eredő, de a jelent is meghatározó narratívákat.

Keresztesi Botond (1987) a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán végzett. 2016 és 2018 között Derkovits-ösztöndíjban részesült. Egyéni kiállításai a budapesti Trapéz Galériában, az Artkartell Project Spaceben, a Labor Galériában, az ENA Viewing Spaceben és a Horizont Galériában, a berlini Future Galleryben, a kassai VUNU-ban, a drezdai Schimmel Projectsben, a vijhuizeni Kunsfortban, a párizsi Gallery Derouillonban és a selmecbányai Banská Štiavnicában voltak láthatóak. Többek között a New York-i The Hole, a malmöi Karl Kostyál Gallery, a berlini Future Gallery, a prágai Litost Gallery, a milánói Villa Vertue Masolo, a berlini Storage Capacité, a Magyar Nemzeti Galéria, a budapesti Art Quarter Budapest (AQB) Project Space, az oslói Schloss, a rigai 427 Gallery és a bonni Künstlerforum Bonn csoportos kiállításain is szerepelt.

www.botondkeresztesi.com

Jótanács

Ha egy névre vagy címre kattint az artRoll oldalakon, akkor az ikOn kilistázza, hogy az adott személy vagy esemény hol fordul elő az ikOn oldalain.