esemény
Tárlatvezetés és Barbora Kleinhamplová performansz-előadása | Szalipszki Judit, Eperjesi Ágnes, Barbora Kleinhamplová | Trafó Galéria

megnyitó | 2022. október 14. 18:00

web | https://trafo.hu/kiseroprogram...

cím | Trafó Galéria

Térkép

2022/10/14 (PÉN)

Trafó Galéria

18:00
Tárlatvezetés 
Szalipszki Judit kurátorral és Eperjesi Ágnes képzőművésszel

19:00
Barbora Kleinhamplová: Sickness Report
performansz-előadás 


A tárlatvezetés magyarul zajlik, az előadás nyelve angol. Az esemény ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Barbora Kleinhamplová: Sickness Report


„Néhányunknak – talán a legtöbbünknek – volt már olyan tapasztalata, hogy érzelmeinket valaki (talán még mi magunk is) helytelennek, érthetetlennek, túlzásnak, egyszerűen túl soknak ítélte meg. Különösen akkor, ha ezekre az érzelmekre úgy tekintünk, mint amelyek megakadályoznak bennünket abban, hogy hatékonyak legyünk vagy hogy 100%-os teljesítményt nyújtsunk. Azonban még mindig nem magától értetődő, hogy az érzelmeinket átfogóbban, rendszerszintű problémákkal kapcsoljuk össze.


Hogyan éreznénk magunkat egy olyan társadalomban, amely a folytonos növekedés és fogyasztás helyett az állandóságra (és a nemnövekedésre) épül? Hogyan éreznénk magunkat, ha nem kellene folyton különböző válságok miatt aggódnunk? Hogyan éreznénk magunkat, ha olyan közösségekben nőnénk fel, ahol a gyereknevelés és a házimunka nem kizárólag a nukleáris család feladata? Hogyan éreznénk magunkat, ha jobban tudnánk kapcsolódni egymáshoz és más élőlényekhez?


Az önmagunktól és környezetünktől is elszakadt valóságunk traumák forrása; érzelmeink pedig rendszerszintű problémák megnyilvánulásai. Mégis, jellemzően az egyénekre hárítjuk a rossz közérzet felelősségét, 'akikkel valami nincs rendben'.


Rosszul érzed magad? Lehet, hogy szenvedésed a kapitalizmusban gyökerezik.”


Barbora Kleinhamplová (1984, CZ) Prágában él és alkot. Művei performatív gyakorlatokon keresztül a jelenlegi politikai-gazdasági struktúrák összefüggésében vizsgálják az emberi létezés különböző aspektusait. Kleinhamplová munkái a társadalom mibenlétére, működésmódjára, felépítésére, hibáira, érzelmeire és jövőjére kérdeznek rá.


A kortárs politikai és gazdasági intézmények és az általuk kiszolgált sokféle közönség közötti kapcsolatok feltárására irányuló projektjei pszichológiai, kritikai megközelítéssel a csoportos viselkedés jellegzetességeit is tárgyalják. Gyakran dolgozik együtt különböző tudományterületek és szakmák képviselőivel a csoportos interakció olyan formáit alkalmazva, mint például a terápia vagy a coaching. Videói és installációi félig megrendezett helyzetek formájában azt kutatják, hogy mit tekinthetünk egy működő társadalom alapelemeinek, és hogy mi lehet az egyén szerepe ebben a rendszerben.


A prágai Academy of Performing Arts-on (FAMU), majd az Academy of Fine Arts-on (AVU) szerzett MA diplomát. PhD tanulmányait 2017-óta a prágai Academy of Arts, Architecture and Design (UMPRUM)-on végzi. Művei többen között olyan intézményekben voltak láthatóak, mint a SAVVY Contemporary, Berlin (2018), a Jakarta Biennále (2017), a 11. Gwangju Biennále (2016), The Elizabeth Foundation for the Arts, New York (2016), a Tenderpixel, London (2019), a Budapest Galéria (2020), a prágai Futura Galéria (2021), az Astrup Farnley Museet, Oslo (2014) vagy a New York-i New Museum (2014). Ösztöndíjat kapott a szöuli MMCA (2015), a londoni Gasworks (2016) és a New York-i Residency Unlimited (2017) rezidencia programjaira. 2015-ben megkapta a Jindřich Chalupecký-díjat. Az Institute of Anxiety művészeti kezdeményezés társalapítója.


Barbora Kleinhamplová előadása a Trafó Galéria két, egymáshoz több szálon kapcsolódó kiállítását kiterjesztő a Megtartó rendszerek. Eseménysorozat a gondoskodás és a megküzdés erővonalairól című sorozat részeként valósul meg. A sorozat az öngondoskodástól a kollektív gyógyulási folyamatokig ívelően különféle gondoskodási formákhoz kapcsolódó stratégiákkal és megküzdési mechanizmusokkal foglalkozik. A programsorozat nem pusztán reflektál a betegség, a gyógyítás és a gondoskodás területén lezajló, a Covid19-világjárvány óta még aktuálisabb paradigmaváltásra, hanem a válsághelyzetet csillapító lehetséges alternatívák felmutatására is vállalkozik.

További információ:
Megtartó rendszerek című eseménysorozat.
Hogyan lehet egy téglával betörni a bank ablakát, ha még ahhoz sincs erőnk, hogy kikeljünk az ágyból? című kiállítás.

Jótanács

Az ikOn artKomm levelek nem mindenben helyettesítik a postai meghívókat, de az ikOn használatával intézményenként átlagosan 4 havonta sprólható meg annyi papír, amennyi egy fa életét jelent(het)i.